Wednesday, April 1, 2009

Cheese Cake mudah

Apsal aku kate mudah sebab resepi nih..xyah nak bakar dlm oven bagai..juz simpan dlm freezer jek tok bekukan dia.. tp kalo dlm suhu bilik..mmg mudah cayak lah..maka, bile xnak makan..simpan balik dlm freezer yeaa...

ok resepi dia lebih kurang camni...

Dasar kek [dasar tau :P]

Oat / besku marie ke / Oreo ke...depend on kegemaran masing-masing secukopnye
butter secukup nye [rase 60g dah cukup]

Atas nye

350g cream cheese
250g white choc
350g whipping cream
1 sudu teh gelatin
1 1/2 sudu teh air didih

Cara membuatnya:-

  1. cairkan butter [gune microwave or double boil]..pehtu masukkan masukkan oat/beskut & gaulkan...
  2. masukkan dlm loyang & sejukkan
  3. Pukul/putar cream cheese ngan whipping cream
  4. cairkan white choc [double boil]
  5. cairkan gelatin ngan air didih..pehtu masukkan dlm 4
  6. masukkan 4 & 5 dalam 3..pehtu pukul sampai rata...
  7. tuangkan hasil 6 dalam loyang yang di siapkan dlm 2 tadi..
  8. masukkan hasil 7 dalam freezer utk di sejukkan....tunggu dalam 5-6jam kot..baru leh dihidangkan sbb tym tu dah keras dahhhh..
ok selamat mencube..xyah nak bakar bagai kan...

Nota kaki: murni ko leh cube resepi nih..aku dpt dr kawan aku si teacher lyza tu..sbb aku selalu makan yg style mcm ni kalo kat umah dia...gamba xsempat snap lah....next tym aku hupdate yeaaa..

No comments: